صالحی حرف‌هایی دارد که شاید در محیط های بسته‌تر مطرح کند

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

اخبار آی تی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
itnewstechnology
19:34
دو شنبه 27 فروردين 1397

 

وی افزود: باید بتوانیم خاطرات شخصیتها، مخصوصا درباره افرادی مثل آقای صالحی را که کثرت وظایف داشته، ثبت کنیم. در این کتاب، وقایع از زاویه ای دیده و بیان شده که مبالغه ای در آن وجود ندارد.

کمالوندی تصریح کرد: برخی حرف ها را نمی شود گفت؛ چه بسا اگر گفته شود بسیاری از مسائل برای مردم روشن می شود اما تقدیر اینگونه رقم زده که وی با وجود همه صداقتی که دارد، نتواند برخی مسائل را عنوان کند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: درباره مذاکرات هسته ای باید کتاب ها نوشته شود. بسیاری از موارد را نمی شود گفت. صالحی حرف هایی دارد که شاید در محیط های بسته تر بتواند مطرح کند.

وی اظهار داشت: مساله هسته ای بخشی از هویت و افتخار نظام جمهوری اسلامی شده است. تکنولوژی و مسائل هسته ای، از جمله مقوله های قدرت است. صالحی امروز در سازمان انرژی اتمی، علم توسعه علوم کوانتوم را برداشته که می تواند انقلاب ایجاد کند. اگر ایران وارد حوزه صنعت و کامپیوتر شود، شرایطمان به لحاظ ایجاد تحول، مثل زمانی می شود که آی تی وارد کشورمان شد.

کمالوندی تاکید کرد: الان هفت سال است که از نزدیک شخصیت آقای صالحی را می شناسم. شاید اگر بخواهیم الگویی مانند شخصیت صالحی بیان کنیم، از نظر صراحت، سلامت و دلسوزی و تدین، باید به سراغ صدر اسلام برویم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: در حوزه فناوری هسته ای، غنی سازی ۲۰ درصد را مدیون صالحی، شهدای هسته ای و کارشناسان این حوزه هستیم. اگر همت و توجه صالحی نبود، چه بسا غنی سازی ۲۰ درصد را نداشتیم. در کوران مذاکرات هم که می رفت همه چیز از دست برود، صالحی راه حل هایی ارائه می کرد.

وی افزود: ارائه بعضی از راه حل ها در زمان خودش، شجاعت می خواست؛ مثلا صالحی درباره بازطراحی راکتور آب سنگین اراک (خنداب) راه حل ارائه داد؛ امروز یکی از افتخارات ما این است که راکتور آب سنگین را داریم.

کمالوندی گفت: به ما یاد داده اند که در سیاست اخلاق جایی ندارد اما دیده ایم که اخلاق می تواند در سیاست تاثیرگذار باشد. روزی که صالحی می خواست از وزرات خارجه خارج شود، به دلیل اینکه در تک تک دل ها نفوذ کرده بود، این مساله در مراسم تودیع ایشان با حضور پر شور کارکنان تبلور پیدا کرد.

وی تاکید کرد: صالحی در زمان شروع به کارش در وزارت خارجه، صحبتی را مطرح کرد که متاسفانه خوب گرفته نشد. فکر میکنم معاون رییس جمهور گفت که چرا این حرف را مطرح کردید؟ اگر به سیاست صالحی مبنی بر توجه به همسایه ها از جمله ترکیه و عربستان توجه می کردیم و می توانستیم روابط متعادلی با این دو کشور ایجاد کنیم، امروز ترامپ نمی توانست با سرمایه گذاری روی این خصومت ها، منافع سرشاری ببرد.

 

https://www.mehrnews.com/news/4272265/


تعداد بازدید از این مطلب: 91
بازدید : 91

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود